طرز استفاده از اسپلینت بینی| به همراه فیلم

اسپلینت بینی

فهرست مطالب این صفحه

همه چیز درباره اسپلینت بینی

اسپلینت بینی نوعی آتل پلاستیکی است که پس از عمل جراحی بینی توسط پزشک معالج در داخل و یا بر روی بینی کار گذاشته خواهد شد. وظیفۀ اصلی اسپلینت بینی؛ محافظت از فرم جدید بینی و شکل دادن به آن است. طرز استفاده از اسپلینت بینی بسیار ساده است اما حتماً باید توسط پزشک و یا نیروی آموزش دیدۀ وی انجام گردد. در ادامۀ این مطلب قصد داریم تا همه چیز را در مورد طرز استفاده از اسپلینت بینی و هر آنچه باید در مورد آن بدانید را با زبانی ساده برایتان بازگو کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

اسپلینت بینی چیست و چه کاربردی دارد؟

پس از پایان عمل جراحی بینی، لازم است تا بینی در فرم جدید خود ثابت بماند تا شکل گیری به درستی انجام شود. به همین علت است که بسته به تشخیص جراح، اسپلینت بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرز استفاده از اسپلینت بینی بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. اسپلینت بینی در دو شکل کلی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد:
اسپلینت بینی خارجی
اسپلینت بینی داخلی
طرز استفاده از اسپلینت بینی خارجی بسیار ساده‌تر از نوع داخلی آن است. اسپلینت داخلی در اتاق عمل و بیشتر به منظور رفع انحراف بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرز استفاده از اسپلینت بینی داخلی به گونه‌ای است که نصب و یا برداشتن آن حتماً باید توسط پزشک متخصص و یا نیروی آموزش دیدۀ وی انجام شود. اسپلینت بینی خارجی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اسپلینت بینی به طور معمول بسته به تشخیص پزشک بین 7 تا 10 روز پس از عمل از روی بینی برداشته می‌شود. نگهداری از اسپلینت بینی در این دوران دارای اهمیت بسیاری است. طرز استفاده از اسپلینت بینی به طور معمول پس از عمل جراحی به بیمار آموزش داده می‌شود.

کاربرد اسپلینت بینی چیست؟

برای آنکه بتوانید طرز استفاده از اسپلینت بینی را به راحتی یاد بگیرید، دانستن کاربرد آن به یک ضرورت تبدیل می‌شود. کاربرد اصلی اسپلینت بینی، حفظ فرم بینی پس از عمل جراحی است. بینی شما پس از انجام عمل جراحی بسیار حساس است و برای آن که در فرم جدید خود ثابت شود، نیاز به یک وسیلۀ خارجی خواهد داشت تا آن را در جای خود ثابت نگاه دارد. اسپلینت بینی مانند گچ یا آتل برای دیگر شکستگی‌های بدن است. همانطور که گچ از جابه‌جایی دست شما در هنگام شکستگی جلوگیری می‌کند تا استخوانتان جوش بخورد، اسپلینت بینی نیز از جابه‌جا شدن بینی‌تان جلوگیری خواهد کرد.

اسپلینت بینی

طرز استفاده از اسپلینت بینی و مراقبت‌های ضروری

طرز استفاده از اسپلینت بینی بسیار ساده است. تنها کافی است تا نحوۀ مراقبت و نگهداری از آن را یاد بگیرید.
اسپلینت بینی شما به هیچ عنوان نباید آب بخورد. بنابراین در هنگام استحمام از آب زدن به صورت خود جداً خودداری کنید. آب دیدن اسپلینت باعث شل شدن آن شده و اسپلینت بینی شل عملاً هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت.
اگر نیاز داشتید تا صورت خود را بشویید، می‌توانید این کار را با یک دستمال مرطوب یا پنبۀ خیس انجام دهید.
برای آنکه اسپلینت با راحتی بیشتر از بینی شما جدا شود، روز مراجعه به پزشک قبل از رفتن به مطب، حتما یک دوش کامل بگیرید. این مسئله کمک خواهد کرد تا اسپلینت کمی شل شده و راحت‌تر جدا شود.

مدت زمانی که اسپلینت باید روی بینی باقی بماند

این که اسپلینت بینی چقدر باید روی بینی شما باید بماند، به تشخیص پزشکتان بستگی خواهد داشت. به طور کلی مدت زمان مورد نظر برای نگهداری اسپلینت بینی پس از جراحی در حدود 7 تا 10 روز است. این زمان می‌تواند از مقدار گفته شده کمی بیشتر یا کمتر شود.

خرید بهترین اسپلینت بینی

اینکه یک اسپلینت بینی با کیفیت بالا تهیه کنید بسیار مهم‌تر از دانستن طرز استفاده از اسپلینت بینی است. چرا که اسپلینت بینی توسط پزشک بر روی یا داخل بینی شما نصب خواهد شد. آنچه اهمیت خواهد داشت، نحوۀ نگهداری از اسپلینت بینی در مدت زمان نصب است. شما می‌توانید برای تهیۀ بهترین انواع اسپلینت بینی به فروشگاه اینترنتی بوژان تب مراجعه نمایید.

sourcea
ارسال دیدگاه