نکاتی درباره خرید اسپلینت خارجی بینی که باید بدانید

اسپلینت خارجی بینی

فهرست مطالب این صفحه

خرید اسپلینت خارجی بینی

برای خرید اسپلینت خارجی بینی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ اسپلینت بینی در واقع نوعی آتل بینی است که برای افرادی که بینی خود را جراحی می‌کنند، کاربرد دارد. اسپلینت با چسب بر روی بینی قرار داده می‌شود که در مدت بهبودی آسیبی به غضروف و استخوان بینی وارد نشود.
اسپلینت خارجی و داخلی بینی یا گچ بینی صرفا جنبه محافظتی برای بینی داشته و مطابق با صلاح دید پزشک استفاده می‌شود.
اگر قصد خرید اسپلینت خارجی بینی را دارید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کاربرد اسپلینت خارجی بینی

کاهش تورم: اسپلینت پس از عمل جراحی بر روی بینی قرار داده می‌شود و در کاهش تورم بینی تاثیرگذار است.
محافظت از غضروف بینی: مانند آتل بینی عمل کرده و مانع از آسیب رسیدن به غضروف بینی در طول درمان خواهد شد.
محافظت از بینی در برابر آسیب دیدگی: از بینی در برابر آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.
حفظ فرم جدید بینی: بعد از عمل فرم بینی را حفظ کرده و از تغییرات و مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

نکات مهم در رابطه با اسپلینت

همانطور که گفته شد خرید اسپلینت خارجی بینی به منظور محافظت از بینی در طول دوران نقاهت جراحی بینی انجام می‌شود. بینی ۷ تا ۱۰ روز زمان لازم دارد تا دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد. بنابراین در این مدت باید از پانسمان بینی مراقبت شود تا آسیبی به غضروف آن وارد نگردد. رعایت نکات زیر ضروری است:

مراقب باشید که اسپلینت خیس یا جا به جا نشود.

اگر اسپلینت خیس شود موجب مرطوب شدن پوست زیر آن شده و در نتیجه جراحی بینی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در طول دوران نقاهت برای تمیز کردن صورت خود از پنبه یا دستمال استفاده کنید .
روز سوم و چهارم بعد از عمل، زمان براشتن تامپون بینی است. در صورتی که پزشک از اسپلینت خارجی بینی استفاده کرده باشد، روز سوم جراحی بهترین زمان برای برداشتن آن است.

آیا براشتن اسپلینت درد دارد؟

برداشتن اسپلینت خارجی بینی بعد از عمل معمولا با درد کمی همراه است. اگر می‌خواهید دردی احساس نکنید، به حمام رفته تا گچ یا اسپلینت خیس شود و به راحتی و بدون درد از بینی جدا گردد. یک هفته بعد از عمل، زمان براشتن پانسمان و کشیدن بخیه‌ها است.

انواع اسپلینت بینی

اسپلینت بینی در دو نوع مورد استفاده قرار می‌گیرد:

اسپلینت خارجی بینی

اسپلینت داخلی

این اسپلینت پس از جراحی انحراف بینی استفاده می‌شود.

اسپلینت خارجی

برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به بینی پس از عمل بینی استفاده می‌شود. نام دیگر اسپلینت، گچ بینی است که پس از پایان جراحی بر روی بینی قرار گرفته و تاثیر متفاوتی دارد.
یکی از کاربردهای آن حفظ فرم جدید بینی است. برای آنکه بینی جراحی شده فرم صحیحی بگیرد باید اسپلینت بر روی بینی ثابت نگه داشته شود. این باعث می‌شود تا بیمار به نتیجه ایده آلی برای بینی خود دست پیدا کند.

از دیگر فواید خرید اسپلینت خارجی بینی، کاهش خونریزی بعد از عمل است. زیرا با فشار غشا و پوست توسط اسپلینت، خونریزی کاهش پیدا می‌کند.
اسپلینت همچنین به دلیل ساخته شدن از سیلیکون نرم برای نگه داشتن تیغه بینی پس از عمل مفید و کاربردی است.
پس از عمل بینی معمولا ورم می‌کند که چسب و گچ از تورم آن می‌کاهند. با قرار گرفتن غضروف در زیر اسپلینت از ورم کاسته شده و احتمال ایجاد شدن بافت همبند بین پوست و غضروف به حداقل می‌رسد.

در صورت شل شدن گچ بینی چه باید کرد؟

معمولا وقتی زمان برداشتن گچ بینی فرا می‌رسد، مقداری شل شده که جای نگرانی نیست اما اگر علائم نگران کننده‌ای مشاهده کردید سریع با پزشک تماس بگیرید.

جنس اسپلینت

از دیگر موارد مهم در هنگام خرید اسپلینت خارجی بینی، جنس آن است. این گچ‌ها معمولا از جنس آلومینیوم یا سیلیکون ساخته می‌شوند.

آیا برداشتن آتل بینی به آن آسیب می‌رساند؟

به طور کلی برداشتن گچ بینی ، بخیه و چسب بینی نگران کننده نیست و باعث آسیب به بینی نمی‌شود. به طور خاص ، برخی از افراد ممکن است به دنبال کشش پوست در حین برداشتن گچ یا چسب بینی احساس ناراحتی خفیف کنند، که نگران کننده نیست.

لازم به ذکر است که آتل یا به عبارتی گچ بینی باعث انسداد و احتقان بینی می‌شود که با حذف آن احساس خوشایندی را تجربه می‌کنید.

توجه داشته باشید که اغلب جراح معالج ، به منظور جلوگیری از امکان پوسته پوسته شدن و همچنین سوزش پوست بینی بعد از برداشتن آتل بینی یا برداشتن گچ بینی، اسپری سالین تجویز می‌کنند.

بهترین اسپلینت خارجی بینی را از کجا بخریم؟

بهترین اسپلینت خارجی بینی را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی بوژان طب، با سال‌ها تجربه در حوزۀ مهندسی پزشکی، تهیه نمایید. برای خرید تنها کافی است تا به سایت فروشگاه اینترنتی بوژان طب مراجعه کرده و محصولی که به دنبال آن هستید را مشاهده نمایید.

فروشگاه اینترنتی بوژان تب بزرگترین فروشگاه اینترنتی با معتبرترین برندهای دنیا در زمینه‌ی ارتوپدی، سلامت خانگی، توانبخشی و … است. با داشتن بهترین کارشناسان فروش در زمینه تجهیزات پزشکی توانایی ارائه هرگونه مشاوره و خدمات در رابطه با انتخاب و فروش تجهیزات پزشکی را به عموم مردم دارا می‌‌‌‌باشد.

sourcea
ارسال دیدگاه