بیماران کرونایی از تزریق نوروبیون و مولتی ویتامین غافل نشوید !

بیماران کرونایی از تزریق نوروبیون و مولتی ویتامین غافل نشوید !

کرونا همان بیماری است که امروزه سراسر دنیا را در آغوش گرفته است. این روز ها خبر از شروع اپیدمی جدید به گوش همه رسیده است و به دغدغه افراد تبدیل شده است !

متخصصان و محققان در تکاپو اند تا روشی برای کنترل این ویروس فراگیر پیدا کنند. طبق جدید ترین نتایج تحقیقات، مکمل ها و ویتامین ها نقش مهمی در افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری کوید-19 دارند.

در اینجا یک سوال مهم به وجود می آید « آیا تزریق نوروبیون و مولتی ویتامین برای افراد مبتلا به کوید-19 مناسب است؟»

قبل از جواب دادن به این سوال بیایید نگاهی به تاثیر انواع مولتی ویتامین ها در بیماری کرونا بیندازیم.

تاثیر انواع مولتی ویتامین در بیماری کرونا

  • ویتامین ث

ویتامین ث به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد در بیماران در حال رنج بردن شرایط وخیم و بحرانی اند، به شدت توصیه می شود. بیماران مبتلا به ذات الریه با مصرف ویتامین ث می توانند به افزایش ایمنی سلولی و جلوگیری از گرفتگی عروق کمک کنند. به طور کلی مصرف ویتامین ث به عنوان یک مکمل غذایی نتیجه رضایت بخشی به دنبال دارد.

توصیه متخصصین مصرف ویتامین ث روزانه و همراه با غذا است.

  • ویتامین د

اگر هنوز بیماری شدت زیادی پیدا نکرده است، بهتر است ویتامین د مصرف نکنند. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین د به شدت در برابر عفونت واکنش نشان می دهد.

  • ویتامین ب 12

از عوارض ویتامین ب 12 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کم خونی
  2. احساس ضعف
  3. افسردگی
  4. زخم دهان و زبان
  5. اختلالات و مشکلات روحی
  6. کمبود و کاهش حافظه
  7. کاهش وزن
  8. اختلال در حین راه رفتن
  9. بوی بد دهان

تزریق ویتامین ب 12 در افراد مبتلا به کرونا که از مشکلات کم خونی و بیماری های التهابی نیز رنج میبرند، به شدت توصیه می شود. ویتامین ب 12 به دو صورت تزریق و خوردن به بدن میرسد. اما این روز ها به دلیل ازدحام و تراکم مردم در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی بهتر است این ویتامین به صورت خوراکی صرف شود.

با استناد و مراجعه به شواهد و تحقیقات موجود می توان به این نتیجه رسید که مصرف انواع مولتی ویتامین ها نقش حیاتی در مبارزه با بیماری کرونا دارد. البته باید دقت کنید که مصرف مولتی ویتامین ها به اندازه باشد و مصرف بیش از حد عوارض بدی به دنبال دارد.

sourcea
ارسال دیدگاه