تاثیر کاهش وزن بر سلامت مغز و بدن

بررسی تأثیر کاهش وزن بر سلامت مغز و بدن

همان طور که می دانید شما می توانید با کاهش وزن چربی بدن خود را کاهش دهید و علاوه بر این سلامتی سایر اعضای بدن مانند مغز را تضمین کنید. بنا برتحقیقاتی که در مورد اثرات این عامل انجام شده است، این عامل موجب می گردد تا قدرت و توانایی بدن افزایش یابد و افراد تمرکز داشته باشند و به راحتی فکر کنند و در نتیجه ذهن نظم خاصی پیدا کند و موجب سلامتی مغز انسان ها گردد.

کاهش وزن بر سلامتی پوست، ناخن ها و موها تأثیر می گذارد به عنوان مثال موجب استحکام ناخن ها و شفافیت پوست می گردد. افرادی که زانو درد دارند می توانند با کاهش نیم کیلو از وزن خود این درد را به طور قابل توجهی کاهش دهند به طوری که شما می توانید با کم کردن نیم کیلو وزنی برابر با دو کیلوگرم از روی زانوهای خود کم کنید.

چاقی و اضافه وزن مشکلات تنفسی برای افراد ایجاد می کند و باعث افزایش شدت آلرژی می گردد بنابراین شما می توانید با کاهش وزن خود بیماری آلرژی خود را بهبود ببخشید و سلامت دستگاه تنفسی خود را تضمین کنید.

عوارض کاهش وزن بر سلامت مغز و بدن

از عوارض کاهش چربی بدن می توان به حساس شدن به هوای سرد اشاره کرد زیرا موجب از بین رفتن چربی های اضافی بدن می گردد. از دیگر تغییرات این عامل می توان به تغییرات دوران قاعدگی اشاره کرد که موجب می گردد تا سیستم غدد درون ریز بدن با تغییراتی مواجه شود در واقع با کم کردن وزن می توانید سطح هورمون های استروژن و تستوسترون تغییر دهید و  این موجب بی نظمی دوره قاعدگی می گردد.

سردرد یکی از بیماری های شایعی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند خوشبختانه می توان با کاهش وزن از ابتلا به سردردهای مزمن مانند میگرن و سایر سردردها جلوگیری کرد.

افزایش اشتها یکی دیگر از اثرات کاهش وزن است که میل و اشتهای افراد به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند.

مشکل خروپف یکی از مشکلاتی است که افراد حین خواب با آن درگیر هستند یکی از راهکارهایی که برای درمان این بیماری توصیه می گردد کاهش وزن است.

چه عواملی موجب چاقی می گردد؟

غذا خوردن در زمان سیری یکی از عواملی است که موجب چاقی و افزایش وزن افراد می گردد.

مصرف خودسرانه و بدون برنامه غذا نیز یکی دیگر از عواملی است که موجب چاقی بیش از حد افراد می گردد که معمولاً این نوع چاقی با مصرف غذاهای فست فودی شروع می شود.

کار و فعالیت بیش از حد نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث می گردد تا افراد کمتر فعالیت داشته باشند و دچار مشکل افزایش وزن گردند.

استرس و اضطراب نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث افزایش وزن و افزایش سطح کورتیزول می گردد. برای درمان این مشکل انجام فعالیت بدنی کافی و داشتن خواب کافی توصیه می گردد.

چه عواملی باعث کاهش وزن می گردد؟

داشتن خواب کافی، نوشیدن آب به اندازه مناسب، کمتر کردن مقدار غذا با کمک استفاده از ظرف های کوچک تر، استفاده از هوای خنک زمان خواب، استفاده از چربی سوزها در وعده های غذایی، عدم استفاده از تنقلات و خوراکی ها، شادی و خنده، مسواک زدن مرتب و استفاده از کمپرس های داغ از عوامل تأثیرگذار در کاهش وزن هستند.

بررسی ها نشان می دهند خندیدن موجب مصرف 20 درصد انرژی بدن می گردد و در نتیجه باعث لاغری می گردد. از کمپرس هایی که برای کاهش وزن توصیه می گردد می توان به کمپرس نمک داغ و زنجبیل اشاره کرد.

sourcea
ارسال دیدگاه