تمام نکات ضروری که باید درباره کنسرو ماهی بدانیم

تمام نکات ضروری که باید درباره کنسرو ماهی بدانیم:

بیانات یک متخصص در راستای نکات ضروری که باید درباره کنسرو ماهی بدانیم:

به نقل از بهداشت نیوز: حسن فرهاد غیبی متخصص تغذیه به ضرورت استفاده هفته ای دو بار از ماهی به عنوان وعده غذایی، اشاره کرده و به مواردی اشاره کرد. وی گفت جدا کردن پوست ماهی ضرورت دارد؛ در صورت استفاده از تن ماهی به جای خود ماهی به خاطر صرفه اقتصادی که تن ماهی نسبت به ماهی دارد، حتما باید تن ماهی کم چرب برای مصرف انتخاب کرد؛ همچنین اشاره کرد که تن ماهی ممکن است سبب افزایش وزن شود، بنابراین افرادی که اضافه وزن دارند باید به این نکته توجه کنند.

 

آن دسته از نکات ضروری که باید درباره کنسرو ماهی بدانیم:

فرهاد غیبی درمورد نکات ضروری که باید درباره کنسرو ماهی بدانیم، افزود: باید توجه داشت که تن ماهی معمولا پرنمک بوده و به دلیل کنسروی بودن آن دارای مواد نگهدارنده است، همچنین میزان روغن بالایی دارد. بنابراین بیماران قلبی عروقی یا بیماران مبتلا به پرفشاری خون و… باید در استفاده از تن ماهی احتیاط لازم را به عمل آورند. برخی از تن ماهی ها با استفاده از روغن زیتون تهیه می شوند که نوع کم نمک آنها مناسب این بیماران خواهد بود.

 

 

وی همچنین به مزایای مصرف گوشت های سفید اشاره کرده افزود: از جمله نکات ضروری که باید درباره کنسرو ماهی بدانیم این است که گوشت سفید (ماهی و مرغ) منبع مناسبی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن بوده و این نوع گوشت میزان چربی کمتری دارد. بهتر است در انتخاب خود از میان ماهی ها نوع پرچرب آن را انتخاب نمایید و در مورد مرغ نوع کم چرب آن را انتخاب نماید.

فرهاد غیبی تاکید بر سالم بودن تن ماهی هنگام خرید و مصرف داشته بیان کرد: باید به هنگام خرید تن ماهی توجه داشته باشیم که قوطی آن باد نکرده باشد؛ دلیل باد کردن قوطی تن ماهی رشد یک نوع میکروب در آن است که در صورت مصرف ممکن است منجر فوت فرد شود.

وی در ادامه گفت: از جمله نکات ضروری که باید درباره کنسرو ماهی بدانیم این است که، تن ماهی باید حدود 20 دقیقه در آب جوشانده شود؛ که البته این بازه 20 دقیقه ای باید بعد از به جوش آمدن آب در نظر گرفته شود.

وی می گوید: یک تن ماهی وقتی از نظر تغذیه ای مورد تایید است که تاریخ مصرف آن نگذشته باشد. همچنین اضافه می کند: گوشت مرغ برای بیماران قلبی عروقی غذای مناسبی است. چرا که هضم آن نسبت به گوشت قرمز آسانتر است و زیان کمتری  نسبت به آن دارد. میتوان با جدا کردن چربی های سفت و اشباع شده گوشت مرغ مثل ران، بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن را در روز از طریق مصرف گوشت مرغ برطرف کرد

sourcea
ارسال دیدگاه