شناخت راه های کاهش چربی خون در منزل

راه های کاهش چربی خون قاتل چربی خون

فهرست مطالب این صفحه

راه های کاهش چربی خون

چربی‌های داخل خون دارای انواع مختلفی هستند که وجود همه آن‌ها برای بدن ضروری هستند. هر کدام از چربی‌ها دارای حد استانداردی هستند و زیاد شدن آن‌ها می‌تواند مشکلات جدی برای بدن به وجود بیاورد. در این زمان است که باید به پایین آوردن چربی خون سریع فکر کرد و قاتل چربی خون را شناخت. به عنوان مثال بعد از خوردن هر نوع ماده غذایی، کالری‌های اضافی توسط بدن به تری‌گلیسیرید تبدیل شده  و در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود. اگر چه بدن انسان برای تامین کردن انرژی به این ماده نیاز دارد اما مقدار اضافی آن نیز باعث به وجود آمدن بیماری قلبی می‌شود. بنابراین به داشتن اطلاعات درباره راه‌های کاهش چربی خون نیاز پیدا خواهید کرد. در این مطلب از بوژان طب با ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره راه های کاهش چربی خون، بهترین دمنوش برای چربی خون و معجزه ای برای کاهش چربی خون به دست آورید.

بیشتر بخوانید: “راه های کاهش فشار خون در خانه “

علائم چربی خون چیست؟

قبل از اینکه با راه های کاهش چربی خون آشنا شوید، بهتر است ابتدا با علائم بیماری چربی خون آشنا شوید.

چربی خون بالا ممکن است علائم خاصی نداشته باشد و اغلب به صورت اتفاقی در طی آزمایش‌های خون معمول کشف می‌شود. با این حال، برخی از علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خشکی دهان و تلخی زبان
  • سرگیجه
  • افزایش دمای بدن و گرگرفتگی
  • سوزن‌سوزن شدن کف پا
  • خستگی مزمن
  • درد قفسه سینه
  • افزایش ضربان قلب
  • فشار خون بالا

بهترین دمنوش برای چربی خون

راه های کاهش چربی خون در خانه

درمان های خانگی اکثرا مربوط به رژیم غذایی بوده و هیچ گونه ضرری برای بدن ندارند. در ادامه به برخی از راه های پایین آوردن چربی خون سریع اشاره خواهیم کرد:

  • کاهش وزن

کاهش وزن اضافی بدن می‌تواند تاثیر مهمی در بهبود سلامت قلبی-عروقی و کنترل چربی‌های خون داشته باشد.  به عنوان مثال از دست دادن وزن می‌تواند به طور مستقیم سطوح تری‌گلیسیرید را کاهش دهد.

همچنین کاهش وزن می‌تواند به افزایش سطوح کلسترول خوب کمک کند. علاوه بر آن کاهش وزن می‌تواند به کاهش کلسترول بد خون کمک کند.

  • مصرف انواع ماهی چرب

یکی دیگر از بهترین راه های کاهش چربی خون، مصرف ماهی های چرب است. ماهی‌های چرب به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا-3 به شدت توصیه می‌شوند. این اسیدهای چرب متعدد غیراشباع می‌توانند تاثیر مثبتی بر سلامت قلب داشته باشند و به کاهش سطوح تری‌گلیسیرید و بهبود کلسترول خون کمک کنند.

قابل ذکر است که مصرف منظم ماهی چرب می‌تواند به کاهش تری‌گلیسیرید خون کمک کند. همچنین امگا-3 می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

ماهی چرب می تواند شامل ماهی قزل آلا، شاه ماهی (سالمون)، ساردین، ماهی تن و ماهی خال مخالی باشد. به طور کلی می توان گفت این نوع ماهی ها، معجزه ای برای کاهش چربی خون هستند.

  • کاهش مصرف الکل و انواع دخانیات

از دیگر راه های کاهش چربی خون می توان به کاهش مصرف انواع الکل و دخانیات اشاره کرد. کالری‌های بالای ناشی از الکل می‌توانند به عنوان چربی در بدن ذخیره شوند.

قابل ذکر است که مطالعات نشان داده‌اند که مصرف متوسط تا زیاد الکل می‌تواند سطوح تری‌گلیسیرید خون را به شدت افزایش دهد. حتی افرادی که در شرایط طبیعی، سطوح تری‌گلیسیرید نرمالی دارند، با مصرف الکل ممکن است شاهد افزایش این چربی‌ها باشند.

مصرف دخانیات نیز می‌تواند بر سطوح چربی خون و سلامت قلبی-عروقی تأثیر منفی داشته باشد. دخانیات می‌توانند به افزایش التهاب و آسیب به دیواره‌های عروقی کمک کنند، که این امر می‌تواند به افزایش خطر بیماری‌های قلبی منجر شود.

معجزه ای برای کاهش چربی خون

قاتل چربی خون چیست؟

تا این قسمت از مطلب، راه های کاهش چربی خون را برای شما بیان کردیم. هر کدام از آن ها می توانند قاتل چربی خون باشند. به عنوان مثال مصرف درست جو، انواع لوبیا، غذاهای غنی شده با استرول‌ها و استانول‌ها، سویا، سیب، انگور، توت فرنگی، مرکبات و موارد بسیار دیگری برای چربی بسیار عالی بوده و می توان از آن ها به عنوان معجزه ای برای کاهش چربی خون یاد کرد.

بهترین دمنوش برای چربی خون چیست؟

برای بیان کردن بهترین دمنوش برای چربی خون، نمی توان یک دمنوش خاص را نام برد. بلکه بهتر است با لیستی از بهترین دمنوش های مناسب چربی خون آشنا شوید:

  • دمنوش زنجبیل و پوست نارنگی
  • برگ کاسنی
  • آویشن
  • دمنوش خارمریم
  • زنیان و عناب
  • شوید (تخم شوید)

دمنوش های ذکرشده از بهترین دمنوش هایی هستند که می توان از آن ها به عنوان راه های کاهش چربی خون اشاره کرد. استفاده هر کدام از آن ها کاملا مفید بوده و تفاوتی با همدیگر ندارد. بنابراین بسته به ذائقه خود می توانید هر کدام ازآن ها را استفاده کنید.

پایین آوردن چربی خون سریع

کلام آخر

در این متن از سایت بوژان طب اطلاعاتی درباره راه های کاهش چربی خون در خانه برای شما بیان کردیم. چربی خون بالا، اغلب بدون نشانه‌های ظاهری است و به همین دلیل به آن “بیماری خاموش” گفته می‌شود. تنها روش قابل اعتماد برای تشخیص دقیق سطوح چربی خون، آزمایش خون است.

بهتر است بدانید که افراد با سابقه خانوادگی کلسترول بالا یا تری‌گلیسیرید بالا باید بیشتر مورد آزمایش قرار گیرند. همچنین افراد با سابقه بیماری قلبی نیاز به نظارت دقیق‌تر دارند.

سیگار کشیدن، دیابت یا فشار خون بالا می‌توانند نیاز به آزمایشات مکررتر ایجاد کنند.

در صورتی که نتایج آزمایش نشان‌دهنده میزان غیرطبیعی چربی‌های خون باشد، باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است تغییراتی در سبک زندگی، رژیم غذایی، ورزش و گاهی اوقات داروها را توصیه کند.

نادیده گرفتن علائم چربی خون بالا می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین، انجام منظم آزمایش‌های خون و پیروی از توصیه‌های پزشکی برای مدیریت سطوح چربی خون ضروری است.

مدیریت
ارسال دیدگاه