هر آنچه که باید درباره خواص نارنگی بدانید

در بین خانواده مرکبات ، نارنگی جایگاه ویژه ای دارد . این میوه با رنگ و لعاب خود توانسته طرفداران زیادی بدست بیاورد . با وجود ریزش برگ ها در پاییز و همچنین سرمای زمستان ، این میوه نارنجی رنگ را می توان از زیبایی های این دو فصل نام برد . اما علاوه بر زیبایی و رنگ و طعم دلنشینی که این محصول از مرکبات دارند ، خاصیت های درمانی و زیبایی فراوانی نیز در آن ها گنجانده شده است . اگر شما نیز از طرفداران سرسخت نارنگی هستید ، بهتر است  با خواص این نارنجی خوشمزه پاییزی آشنا شوید .

با خوردن نارنگی علاوه بر تامین آب بدن ، ویتامین c و مواد معدنی مختلفی نیز دریافت خواهید کرد . خواص نارنگی محدود به این مواد نمی باشد . مصرف این میوه ی پاییزی باعث افزایش شفافیت پوست ، بهبود عملکرد قلب ، چربی سوزی و همچنین کمک به مقابله با برخی بیماری ها از جمله سرطان می شود . برای
آشنایی بیشتر با این میوه شگفت انگیز با ما همراه باشید .

نارنگی و خواص این نارنجی خوشمزه پاییزی

 

ویتامین c از خواص این نارنجی خوشمزه پاییزی

از جمله مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدن ، ویتامین c می باشد . مصرف ویتامین c باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود . بنابراین در ماه های سرد سال که سیستم ایمنی بیشتر آسیب می بیند ، مصرف این گروه از ویتامین ها ضرورت بیشتری دارد . با مصرف نارنگی به خصوص در فصول پایانی سال و تامین ویتامین c می توانید خود را از بیماری ها دور نگه دارید .

نارنگی و دنیایی از مواد معدنی

ترکیبات این میوه نارنجی فقط به ویتامین c ختم نمی شود . این میوه پاییزی دارای مواد معدنی بسیاری است که خواص نارنگی را تا حد زیادی بالا برده اند . کلسیم ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، آهن و مس از جمله موادی است که در این گروه از مرکبات وجود دارند .

میوه ای با کالری پایین

اگر به دنبال رژیم هستید و از افزایش وزن می ترسید ، این می تواند خبر خوشحال کننده ای باشد . از دیگر خواص این نارنجی خوشمزه پاییزی می توان به کالری بسیار پایین آن اشاره کرد . به طوری که با مصرف هر عدد نارنگی شما تنها 34 کیلوکالری دریافت خواهید نمود .

در واقع هرچند این محصول دارای چندین مواد معدنی و سرشار از ویتامین c است اما می تواند میوه مناسبی برای افرادی باشد که به سلامتی خود اهمیت داده اما از اضافه وزن بیزارند .

از بین بردن چربی ها با خواص نارنگی

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که نوبیلتین موجود در نارنگی ، دشمن چربی های موجود در کبد است . همچنین این گروه از خانواده مرکبات ، با دارا بودن مقدار بالای ویتامین c ، یک آبمیوه ضد چربی نیز محسوب می شود .

تامین آب مورد نیاز بدن با مصرف نارنگی

جالب است بدانید که که بالغ بر نیمی از بدن ما را آب تشکیل داده است . این ماده حیات بخش جزو نیاز های اساسی انسان بوده و نقش مهمی در شادابی انسان دارد . به گفته دانشمندان بدن به آب نیاز دارد و مصرف به اندازه آن کمک شایانی به پوست ، مو و سلامت سایر قسمت های بدن می کند . جالب تر می شود اگر بدانید بیش از 85 درصد محتویات نارنگی آب است . بنابراین می توان این میوه نارنجی را برای برطرف کردن آب بدن و حفظ سلامتی و شادابی استفاده کرد .

دشمن کلسترول خون و حفظ ایمنی قلب

خواص نارنگی به برخورداری از ویتامین c و مواد معدنی محدود نمی شود . سینفرین ماده ایست که بر تولید کلسترول نظارت می کند و از تولید کلسترول اضافی جلوگیری می کند . نارنگی سرشار از سینفرین می باشد و با مصرف آن می توانید میزان کلسترول خود را تنظیم کنید .

همچنین آنتی اکسیدان های موجود در نارنگی ، با کلسترول های مخرب موجود در رگ ها مقابله می کنند . این آنتی اکسیدان ها کلسترول های مفید را شناسایی کرده و میزان آن در خون را متعادل می کنند . در نتیجه این رفتار باعث سلامت رگ ها و در نهایت عملکرد بهتر قلب می شود . پس اگر به سلامت قلب خود اهمیت می دهید ، مصرف نارنگی را در برنامه غذایی خود قرار دهید .

رابطه نارنگی با سرطان

در دنیایی که سرطان روز به روز در حال گسترش است ، یکی از راه های مقابله با این بیماری شوم رژیم غذایی سالم می باشد . خواص این نارنجی خوشمزه پاییزی را می توان در انواع سرطان ها مشاهده کرد .

آب نارنگی برای بیمارانی که به هپاتیت ب مبتلا هستند ، با دارا بودن میزان زیادی بتاکریپتوگزالتین می تواند از پیشرفت سرطان کبد جلوگیری کند . از طرفی لیمونن ، از دیگر ترکیبات موجود در این میوه ، به پیشگیری از سرطان سینه کمک شایانی می کند . در واقع می توان این محصول را مکملی برای درمان های سنتی سرطان به حساب آورد .

داشتن پوستی شاداب از دیگر خواص این نارنجی خوشمزه پاییزی

یکی از فاکتور های مهم زیبایی در هر انسانی ، داشتن پوستی شفاف و لطیف است . خوردن نارنگی باعث افزایش سلامت پوست و زیبایی شما می شود . ویتامین c موجود در این میوه باعث تولید کلاژن می شود و این ماده به نرمی و شفافیت و زیبایی پوست شما کمک می کند . بنابراین در صورتی که می خواهید پوستی شفاف و جوان داشته باشید ، از مصرف نارنگی در طول شبانه روز غفلت نکنید .

خواص نارنگی برای درمان زخم ها

اگر شما هم بعد از خوردن نارنگی پوست آن را دور می اندازید ، بهتر است دست نگهدارید . روغن موجود در پوست این میوه دارای ترکیبات شیمیایی مفیدی است که باعث التیام و درمان زخم های سطحی موجود روی پوست می شود . به عبارت دیگر از خواص این نارنجی خوشمزه پاییزی می توان درمان و بهبود زخم ها و ضدعفونی کردن جراحت های سطحی را نام برد .

استفاده از نارنگی  در سالاد

کمبود ویتامین از جمله مشکلاتی است که به دلیل عدم مصرف میوه و سبزیجات به وجود می آید . از جمله خواص نارنگی غنی بودن در انواع ویتامین ها و ترکیبات معدنی است که باعث جبران کمبود این مواد خواهد شد . همچنین مصرف نارنگی باعث جذب هرچه بیشتر پروتئین خواهد شد . از سویی مصرف این میوه در وعده های غذایی به همراه سالاد باعث افزایش جذب غذا نیز خواهد شد . پیشنهاد می شود از این میوه در کنار کاهو و سایر میوه جات به عنوان سالاد استفاده کنید

sourcea
ارسال دیدگاه