خطر مرگ زودرس ناشی از چربی شکمی حتی در افراد کم وزن

ارتباط مرگ با چربی شکم

یکی از مهم ترین نشریه های کانادایی مقاله ای پیرامون اهمیت چربی انباشته شده در دور شکم ( چربی شکم) ارائه نموده است. طبق سال ها تحقیق و بررسی بر روی بیش از 2 میلیون بیمار نتایج خوبی بدست آمد که نشان می دهد چربی هایی که اطراف شکم و کمر تجمع می یابند، حتی از توده بدنی افراد هم مهم تر است.

در واقع ممکن است افراد حتی شاخص توده بدنی متناسبی داشته باشند، اما چربی هایی در اطراف شکم خود داشته باشند. اگرچه BMI در جهت شناخت حالت کلی بدن افراد مورد استفاده قرار می گیرد، اما به دلایلی نمی تواند ارزیابی دقیقی را ارائه کند. نبود تفاوت بین چربی و عضله در شاخص و نیز عدم تعیین محل قرارگیری چربی ها دو مشکل مهم در استفاده از BMI به حساب می آیند.

اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، باید به شما گفت چربی هایی که در بخش شکم و کمر جمع می شوند می توانند حتی شما را به مرگ نزدیک کنند. اما در عین حال وجود عضلات قوی شده در قسمت های مختلف مانند ران پا می تواند در جهت کاهش یافتن خطر مرگ نقش مثبت داشته باشند.

افزایش چربی شکمی حتی به اندازه ی 10 سانتی متر هم می تواند ابتلای افراد به بیماری هایی همچون مشکلات قلبی و دیابت را بالا ببرد. از این رو به شکل غیر مستقیم به همان اندازه ی 10 درصد بر میزان شانس مرگ می افزاید.

پس اگر می خواهید هم بدن خوش فرمی داشته باشید و هم خطر مرگ را کاهش دهید، بهتر است به انباشته شدن چربی های کمر و شکم خود هم توجه کافی را اعمال کنید.

sourcea
ارسال دیدگاه