زردچوبه را با چه چیز هایی بخوریم فایده بیشتری دارد؟

زردچوبه را با چه چیز هایی بخوریم فایده بیشتری دارد؟

زردچوبه به عنوان یکی از ادویه های معروف و پرطرفدار کشور هندوستان شناخته می شود. در سراسر جهان صحبت از تاثیر فوق العاده  این ادویه زرد رنگ برای سلامتی جسم است و به عنوان یک منبع غذایی سرشار از خواص و فواید است. البته نباید از این نکته غافل شد که زردچوبه علاوه بر فواید جسمانی، در زیبایی و تغذیه نیز مناسب است.

کورکومین موجود در زردچوبه عاما زرد رنگ بودن این ادویه پرطرفدار است و تقریبا تمام خواص دارویی آن در همین ترکیب کورکومین وجود دارد. زردچوبه بالغ بر 600 فواید بالقوه دارد. البته من این عبارت را نمی گویم، بلکه تحقیقات پایگاه کتابشناسی ملی مد لاین این جمله را به اثبات رسانده است.

متخصصان سلامت و تغذیه تاکید دارد که این ادویه سرشار از خواص را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا شاهد بهبود روز افزون سلامتی خود باشید. حالا که تصمیم به مصرف زردچوبه گرفته اید، بهتر است قبل از استفاده کمی مطالب زیر را با دقت بخوانید.

در ابتدا لازم است بدانید که کورکومین جزء آن دسته از ترکیباتی است که بسیار فعال است و همین خاصیت توانسته است زردچوبه را به ادویه ای فوق العاده تبدیل کند. شما حق دارید بدانید که چگونه باید قدرت جذب این ادویه مقوی در بدنتان را دو یا چندین برابر کنید. این همان چیزی است که قرار است در این مقاله بخوانیم.

فواید زردچوبه با ترکیب کدام مواد بیشتر می شود؟

  • چربی های طبیعی

در چربی های طبیعی مواد مغذی وجود دارند که جذب بدن شده و تا مدت ها در بدن ذخیره می شوند. زردچوبه نیز زیر مجموعه ای از مواد محلول در چربی هاست. بنابراین ترکیب چربی های سالم و طبیعی با این ادویه طلایی رنگ می تواند قدرت جذب را چندین برابر کند.

  • فلفل سیاه

فلفل سیاه به طور ذاتی جزء داروهای طبیعی است. برای افزایش عملکرد زردچوبه در بدن توصیه می شود آن را با فلفل سیاه ترکیب کنید تا شاهد نتیجه عالی آن باشید.

ترکیب این ادویه طلایی سرشار از خواص با روغن زیتون و روغن نارگیل نیز بی تاثیر نیست. با مصرف این ترکیبات، کورکومین موجود در ادویه مستقیما از طریق سیستم لنفاوی وارد جریان خون شده و در نهایت جذب بدن می شود.

متتخصصی می گوید که اگر زردچوبه با مواد خاصی ترکیب شود، مدت زمان باقی ماندن آن در بدن بیشتر است. زیرا کورکومین موجود در این ادویه در معرض آنزیم های متابولیسمی قرار می گیرد.

تحقیقات نشان می دهد چیزی که حلالیت کورکومین را 12 برابر بیشتر می کند، گرما است. این افزایش حلالیت می تواند میزان زیست پذیری این ادویه طلایی رنگ را در بدن افزایش دهد.

دکتر سوقومار می گوید: « کورکومین یکی از مهم ترین و موثر ترین مواد موجود در زردچوبه است. این ماده عامل اصلی قدرت جذب این ادویه است. توصیه من این است در رژیم غذایی خود حتما از این ادویه مقوی استفاده کنید.»

تحقیقات نشان میدهند غلظت کورکومین بدون در نظر گرفتن دوز آن در ادرار، پلاسمای خون و بافت های محیطی بی اهمیت است.

sourcea
ارسال دیدگاه