شناخت بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم

بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم :

پیاده روی یک ورزش مقرون به صرفه می باشد که فواید بسیاری را به دنبال دارد. تحقیقات حاکی از این می باشند که پیاده روی می تواند از هفت نوع سرطان مختلف جلوگیری کند. یکی از موثرترین راه ها برای چربی سوزی پیاده روی است. ولی بهترین زمان برای پیاده روی برای اینکه لاغر شویم چه زمانی است ؟ چطور و چه اندازه پیاده روی برای چربی سوزی کافی می باشد. در ادامه این مقاله سعی داریم تا درباره ی تمام این موضوعات صحبت کنیم.

نباید فراموش کرد که پیاده روی تنها یکی از راه های کاهش وزن است و حتما در کنار آن رژیم غذایی صحیح را باید رعایت کنید.

برای پی بردن به بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم؛ باید توجه ویژه به کالری سوزی داشته باشید. در هنگام پیاده روی میزان کالری سوزی شما با سرعت و زمان پیاده روی شما هماهنگ است و به آن بستگی دارد. همچنین میزان کالری سوزی به وزن افراد نیز وابسته است. به این صورت که هرچه وزن فرد بیش تر باشد کالری سوزی او نیز بیش تر می باشد.

کالری سوزی پیاده روی چقدر است ؟

مارتیکا هینر که یکی از اعضای انجمن بهداشت و سلامت در رابطه با میزان کالری سوزی در زمان پیاده روی اظهار دارد که :” میزان کالری سوزی در زمان پیاده روی به وزن افراد وابسته است.” کسانی که وزن بیش تری دارند کالری سوزی آن ها نیز بیش تر است. به این دلیل که کسانی که وزن بالایی دارند باید انرژی بیش تری را بسوزانند که بدن خود را در فضا حرکت دهند. این صحبت را با این مثال بهتر می توان تفهیم کرد. فرض کنید یک بسته 50 گرمی دارید و یک بسته 100 گرمی. قطعا حمل بسته 100 گرمی به انرژی بیش تری نیازمند می باشد.

در مقایسه زن و مرد زمانی که فعالیت مشابه انجام می دهند مردان زودتر به نتیجه می رسند. اگر زن و مرد هر کدام دو مایل را طی کنند؛ چون مرد وزن بیش تری دارد به دنبال آن کالری بیش تری نیز می سوزانند. با تنظیم کردن گام ها می توان کالری سوزی را کاهش داد.

پیاده روی برای لاغری کدام قسمت موثر است ؟

پیاده روی و دویدن هردو ورزش های کم هزینه ای هستند که برای لاغری بسیار مناسب هستند. برای اینکه نتیجه بهتری از آن ها بگیریم باید زمان و میزان پیاده روی را تنظیم کنیم و بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم را رعایت کنیم.

بهترین زمان برای پیاده روی با هدف لاغری چیست ؟

در پیاده روی صبحگاهی تمایل بدن برای چربی سوزی بیش تر است. این موضوع دو دلیل دارد که عبارتند از :

در هنگام صبح قند خون پایین است. این امر باعث می شود که در زمان فعالیت بدن مجبور شود به ذخایر دیگری برای تامین انرژی استفاده کند. به همین دلیل بدن از ذخایر چربی استفاده می کند.

میزان هورمون های موثر در چربی سوزی، مثل هورمون کورتیزول، در صبح افزایش می یابد.

براساس تحقیقات انجام شده افرادی که ورزش صبحگاهی دارند، نسبت به ورزش خود متعهدتر هستند و پیگیری بیش تری نسبت به تمرینات خود دارند. به همین دلیل تمرینات خود را به مدت طولانی تری می توانند دنبال کنند. بسیاری از افراد ظهر ها خسته هستند و تمایلی به ورزش کردن ندارند.

بر اساس گفته های بالا بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم هنگام صبح می باشد.

پیاده روی در لاغری شکم چه تاثیری دارد ؟

اولین مرحله برای از بین بردن چربی های اضافه شکم، رعایت کردن یک رژیم مناسب است. اگر رژیم مناسبی را برای لاغری رعایت نکنید کارهای دیگر شما پاسخ مطلوبی را به بار نمی آورند. چربی های اضافه شکم تنها با پیاده روی و رژیم غذایی صحیح، هر دو با هم، از بین می روند. پیاده روی مناسب لاغری نه باید زیاد تند باشد و نه زیاد کند. باید به صورتی باشد که ضربان قلب شما را افزایش دهد و ایجاد تعرق کند. پیاده روی برای کسانی که از مشکلات مفصلی رنج می برند مناسب نیست ولی برای سایر افراد یکی از گزینه های بسیار مناسب است برای لاغری.

برای افرادی که ورزشکار نیستند و بدن آماده ای برای ورزش ندارند؛ باید پیاده روی خود را با روزی نیم ساعت شروع کنند و بعد از یک ماه آن را به یک ساعت برسانند. پیاده روی خود را باید در محیط صاف آغاز کنند. و بعد از گذشت مدتی می توانند پیاده روی در سطوح شیبدار را آغاز کنند.

در مقایسه چربی سوزی و مفید بودن پیاده روی و دویدن باید ذکر کرد که سرعت چربی سوزی در دویدن بیش تر است. ولی دویدن به افراد با سن پایین یعنی حداکثر تا 45 سال پیشنهاد می شود.

برای دویدن و پیاده روی باید کفش های مناسبی بپوشید تا به سلامتی خود آسیب نزنید.

پیاده روی علاوه بر این که برای لاغری و سوخت و ساز بدن مفید است، به سلامت سیستم قلبی عروقی شما نیز بسیار کمک می کند و آن را سلامت نگه می دارد. اگر پیاده روی را به قصد لاغری انجام می دهید باید به بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم توجه کنید. پیاده روی در تناسب اندام ران، پا و عضلات بسیار تاثیر گذار است.

در هنگام دویدن کالری سوزی بیش تر از پیاده روی است. برای اینکه در پیاده روی کالری سوزی بالایی داشته باشید باید بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم را انتخاب کنید و زمان پیاده روی خود را بیش تر کنید.

ورزش صبحگاهی چه فوایدی دارد ؟

کمی قبل تر گفتیم که بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم می تواند صبح باشد. حال می خواهیم درباره فواید ورزش صبحگاهی صحبت کنیم.

افراد که صبح ها عادت به ورزش دارند نسبت به برنامه ورزشی خود پیگیر تر هستند و به مدت طولانی تری به ورزش و تمرین خود ادامه می دهند.

همچنین صبح ها انرژی بیش ری برای افراد وجود دارد و نسبت به ظهر ها انگیزه بیش تری برای ورزش دارند.

با توجه به نکات فوق بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم صبح است.

ورزش صبحگاهی چه معایبی می تواند داشته باشد ؟

ورزش صبحگاهی به دلیل استرس زا بودن برای همه افراد مناسب نمی باشد. این ویژگی را می توان با توجه با سطح هورمون هایتان مشخص کرد. ممکن است بر اساس آن ورزش صبحگاهی برای شما مناسب نباشد.

ورزش صبحگاهی اگر شدید باشد نه تنها چربی سوزی ندارد ممکن است عضلات را ازبین ببرد. برای جلوگیری از این حالت قبل از ورزش صبحگاهیی باید از پروتئین استفاده کنید. زیرا در زمان کمبود انرژی بدن برای کسب انرژی به سراغ بافت های عضلانی می رود و انرژی خود را از آن ها تامین می کند.

با توجه به نکات زیر با اینکه گفته شد بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم، صبح است. ولی برای ورزش صبحگاهی باید نکات ویژه ای را رعایت کنیم تا بدنمان دچار آسیب نشود.

راه رفتن روی ماسه :

اگر قصد دارید روی ماسه پیاده روی کنید؛ ده دقیقه کافی می باشد. پیاده روی روی ماسه انرژی بیش تری را می سوزاند. با پیاده روی روی زمین نرم پا در زمین فرو می رود و انرژی بیش تری را مصرف می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد از زمین های پوشیده از شن برای ورزش و تمرین استفاده می کنند. یکی از دلایل فوق العاده بودن پیاده روی روی ماسه این است که کف پا نیز درگیر است. کف پا در بسیاری از ورزش ها فراموش می شود.

عدم پیاده روی مستمر :

دغدغه های زندگی امروز ممکن است که اجازه ندهد به برنامه روزی نیم ساعت پیاده روی خود در بهترین زمان پیاده روی برای اینکه لاغر شویم استفاده کنید. در این شرایط توصیه می شود آن را به بخش های کوچک تر با سرعت تند تر تقسیم کنید. مثلا به بخش های سی دقیقه ای.

با هر مدت زمانی که می خواهید پیاده روی کنید حتما توجه داشته باشید که پنج دقیقه قبل از آن خودتان را با تمرین با سرعت کم گرم کنید. اگر می خواهی از پیاده روی های کوتاه خود بیش تر بهره ببرید و باعث لذت شما باشد در هنگام پیاده روی حرکات کششی انجام دهید.

sourcea
ارسال دیدگاه