کنترل فوری افت فشار خون در منزل

کنترل فوری افت فشار خون در منزل

افت فشار علائمی ندارد در حالی که فشار خون بالا اینطور نیست. آمار فشار خون در دنیا به طور قابل توجهی شیوع پیدا کرده است. اکثر اوقات انسان ها به نشانه های آن  بی توجهی می کنند و آن را به عنوان ضعف می پندارند. در صورتی که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده گرفت. فشار خون پایین را حتما جدی بگیرید، زیرا کار خونرسانی و اکسیژن رسانی به مغز را کاهش می دهد که ممکن است تبدیل به یک اتفاق ناگوار شود.

اگر به دنبال راهی آسان و طبیعی برای کنترل فشار خون هستید تا بتوانید همیشه در حالت نرمال نگه دارید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

چغندر

یکی از متداول ترین راه برای کنترل فشار خون مصرف آب چغندر خام است. افرادی که دارای فشار خون پایین هستند می توانند روزانه یک لیوان از آب چغندر خام را مصرف کنند، تا از تاثیر آن شگفت زده شوند.

قهوه سیاه

یکی دیگر از راه های کنترل فشار خون در درمان خانگی مصرف یک فنجان قهوه سیاه بدون شیر است. که در هنگام افت فشار می تواند موثر واقع شود.

نمک

این ماده غذایی برای افرادی که شامل فشارخون پایین هستند توصیه می شود. وجود نمک باید در رژیم غذایی را جدی گرفت چرا که مصرف بی رویه ان هم باعث بروز مشکلاتی می شود. مصرف نمک فقط در هنگامی که فشار خون نزدیک به حد نرمال برسد ضرورت پیدا می کند. و به کسانی که فشار خون پایین دارند توصیه می شود روزانه یک لیوان آب با مقدار کمی از نمک بنوشند.

ورزش سبک

ورزش همیشه باعث حفظ سلامتی شما می شود. همچنین ورزش های سبکی چون: پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و یوگا می تواند در کنترل فشار خون  به شما کمک کند. البته حمام آفتاب هم به این افراد توصیه می شود

شیر و پوره بادام

افرادی که دچار افت فشار می شوند بهتر است، 7 عدد بادام به مدت 24 ساعت خیس کرده و سپس پوست آن را کنده و در نهایت آن را له کرده و به همراه یک لیوان شیر ولرم مصرف کنند.

برگ ریحان بنفش

15 عدد برگ ریحان را جدا کرده و به خوبی له کنید تا بتوانید عصاره آن را بگیرید، سپس یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و برای اثر بخشی بیشتر آن بهتر است ناشتا مصرف شود.

کشمش

حدود 30 عدد کشمش به مدت 12 ساعت در آب خیس دهید و سپس صبح به صورت ناشتا بجوید و با یک لیوان آب قورت دهید

sourcea
ارسال دیدگاه